Modelowanie obiektów 3D


Prawie każdy projekt 3D zaczyna się od stworzenia geometrii obiektów oraz sceny. Przystępując do zlecenia, odpowiednio dobieramy technikę modelowania oraz stopień detali. Budujemy modele 3D bazując na rysunkach technicznych, specyfikacjach, modelach produkcyjnych lub w oparciu o same zdjęcia.

Nasze modele wiernie oddają rzeczywisty wygląd produktu. Skupiamy się na detalach oraz optymalizacji skomplikowanych modeli 3D. Wiele realizacji posłużyło naszym klientom do profesjonalnych ujęć reklamowych oraz przyspieszyło procesy produkcyjne już na etapie projektowania.

Przygotowanie materiałów i tekstur 3D

Modelowanie obiektów trójwymiarowych to część procesu projektu. Mając gotowe obiekty, przystępujemy do tworzenia realistycznych materiałów, które bazują na rozłożonych mapach UV, teksturach oraz proceduralnych shader’ach. W zależności od typu obiektu 3D, oba etapy mogą być ze sobą ściśle powiązane. Często siatka modelu 3D jest tworzona tak, aby idealnie pasowała do siatki UV opakowania produktu, który może się ruszać.

Oprócz renderowania całych wizualizacji 3D służymy pomocą w przygotowaniu samych modeli 3d z opcją rozłożenia siatki oraz przygotowania tekstur. Zdajemy sobie sprawę z różnych zastosowań VR oraz Real Time i kolaborowaliśmy już w takich projektach.

 

 

Tworzenie obiektów 3D obejmuje:

 

Modelowanie 3D:

    • Budowanie skomplikowanych modeli na potrzeby realistycznych wizualizacji 3D
    • Tworzenie projektów 3D mebli oraz urządzeń użytku domowego
    • Tworzenie scenerii 3D
    • Modelowanie części mechanicznych w 3D
    • Tworzenie przestrzeni 3D pod rozwiązania VR
    • Tworzenie modeli 3D aut, samolotów oraz innych pojazdów
    • Modelowanie produktów 3D na podstawie wstępnych szkiców 2D
    • Tworzenie modeli domów 3D, apartamentów 3D oraz innych pomieszczeń zamkniętych
    • Tworzenie modeli 3D krajobrazów, elewacji, parków na potrzeby wizualizacji oraz reklamy

Teksturowanie 3D :

    • Rozkładanie map UV
    • Przygotowanie tekstur 2D do renderu oraz eksportu
    • Tworzenie skomplikowanych materiałów, z wykorzystaniem shader’ów
    • Testy obiektów przezroczystych, przepuszczającyh światło
    • Przygotowywanie skomplikowanych etykiet z wieloma warstwami wykończenia – grawer, folia, połysk, elementy wystające
    • Optymalizacja materiałów pod animacje oraz aplikacje Real time
    • Wypalanie tekstur 2D

Pozostałe rozwiązania:

    • Wykorzystanie symulacji komputerowych do modelowania oraz animacji obiektów 3D
    • Tworzenie modelów 3D low poly do prezentacji lub infografiki
    • Tworzenie abstrakcyjnych figur według projektu autora
    • Przygotowanie obiektów pomocniczych 3D do druku lub toczenia CNC
    • Nanoszenie poprawek do modeli 3D
    • Modyfikacja oraz optymalizacja istniejących modeli 3D
    • Tworzenie generycznych modeli 3D

Przykładowe wizualizacje modelowania 3D i tworzenia materiałów 3D: